- تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
- کد خبر : 586 چاپ خبر
خریداران آمریکایی در ماه ژوئیه علیرغم افزایش قیمت ها، هزینه های خود را در خرده فروشان افزایش دادند
آمریکاییها در ماه گذشته به بیشترین میزان در یک سال و نیم گذشته هزینههای خود را در خردهفروشیها افزایش دادند و نگرانیها را در مورد تضعیف اقتصاد تحت فشار قیمتهای بالاتر و افزایش نرخهای بهره کاهش دادند. وزارت بازرگانی روز پنجشنبه گزارش داد که فروش خردهفروشی از ژوئن تا ژوئیه 1٪ افزایش یافته است، که
آمریکاییها در ماه گذشته به بیشترین میزان در یک سال و نیم گذشته هزینههای خود را در خردهفروشیها افزایش دادند و نگرانیها را در مورد تضعیف اقتصاد تحت فشار قیمتهای بالاتر و افزایش نرخهای بهره کاهش دادند.
وزارت بازرگانی روز پنجشنبه گزارش داد که فروش خردهفروشی از ژوئن تا ژوئیه 1٪ افزایش یافته است، که بزرگترین افزایش از ژانویه 2023 است، پس از کاهش اندکی در ماه قبل. فروشندگان خودرو، فروشگاههای لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی و خواربارفروشیها همگی از افزایش فروش بالایی برخوردار بودهاند.
دادههای خردهفروشی در ماه ژوئیه تضمین میکند که اقتصاد ایالات متحده، در حالی که تحت فشار نرخهای بهره بالا کند میشود، انعطافپذیر باقی میماند. این نشان داد که مصرف کنندگان آمریکایی، محرک اصلی رشد اقتصادی، هنوز مایل به خرج کردن هستند.
چشم انداز یک اقتصاد همچنان در حال رشد احتمالاً توسط کمپین ریاست جمهوری کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، ترویج می شود، که در حال آماده شدن برای اجرای سیاست های روز جمعه برای ممنوعیت «افزایش قیمت» در خواربارفروشی ها است. روز چهارشنبه، رقیب او، دونالد ترامپ، رئیسجمهور پیشین، سابقه اقتصادی دولت بایدن هریس را به شدت مورد انتقاد قرار داد، اگرچه او افزایش شدید هزینههای غذا و پرداخت ماهانه وام مسکن را افزایش داد.
سایر داده های اقتصادی منتشر شده در روز پنجشنبه نیز عمدتاً مثبت بود، از جمله گزارشی در مورد درخواست های اولین بار برای مزایای بیکاری. ارقام نشان میدهد که کسبوکارها عمدتاً کارگران خود را نگه میدارند و اخراجها را افزایش نمیدهند. با هزینههای بیشتر آمریکاییها، اقتصاددانان مورگان استنلی پیشبینی خود را برای رشد در سهماهه جولای تا سپتامبر به ۲.۳ درصد در سال افزایش دادهاند، از برآورد قبلی ۲.۱. ٪. اقتصاد در سه ماهه آوریل تا ژوئن با نرخ سالم 2.8 درصد رشد کرد.
در مجموع، آخرین دادهها مطابق با اقتصادی است که به سمت «فرود نرم» پیش میرود، که در آن فدرال رزرو نرخهای بهره را به اندازهای افزایش میدهد که تورم را کاهش دهد، اما نه آنقدر که باعث رکود شود.
مایکل پیرس، اقتصاددان در آکسفورد اکونومیکس گفت: انعطافپذیری مستمر هزینههای مصرفکننده باید ترس از رکود اقتصادی را کاهش دهد و احتمال کاهش (نیم امتیازی) بزرگتری را که بازارها در نشست فدرال رزرو در اواسط سپتامبر ایجاد کردهاند را کاهش دهد. در عوض، اقتصاددانان به طور فزاینده ای انتظار دارند که فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را در ماه آینده با کاهش متوسط یک چهارم واحدی در نرخ اصلی خود آغاز کند که بر بسیاری از وام های مصرف کننده و تجاری تأثیر می گذارد.
با تعدیل تورم، فروش در ماه گذشته حدود 0.8 درصد افزایش یافت. و بدون احتساب فروش پمپ بنزین، که نشان دهنده اشتهای آمریکایی ها برای خرج کردن نیست، خرید خرده فروشی نیز 1 درصد افزایش یافت.
مصرفکنندگان از زمان همهگیری به دلیل قیمتهای بالا و نرخهای بهره بالا تحت فشار قرار گرفتهاند. با این حال، در همان زمان، متوسط دستمزدها نیز افزایش یافته است و بسیاری از خانوارها را با ابزاری برای ادامه مخارج فراهم می کند.
دستمزدهای تعدیل شده بر اساس تورم نسبت به سال گذشته اندکی افزایش یافته است. خانوارهای پردرآمد نیز با افزایش قیمت سهام و ارزش خانه در سه سال گذشته شاهد افزایش ثروت خود بوده اند. افزایش ثروت می تواند خرج بیشتر را تشویق کند.
فروش خودرو در ماه گذشته 3.6 درصد جهش کرد که بزرگترین افزایش از ژانویه 2023 بود. این افزایش نسبت به ماه قبل نشان داد، زمانی که یک حمله سایبری شامل بسیاری از نمایندگی ها فروش را کاهش داد.
فروش در فروشگاه های لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی 1.6 درصد افزایش یافت. و در فروشگاه های سخت افزار و مراکز باغ 0.9 درصد افزایش یافت. فروش رستورانها 0.3 درصد افزایش یافت، نشانهای از این که آمریکاییها همچنان مایلند برای اقلام خاص مانند غذا خوردن در بیرون از خانه خرج کنند.
بازارهای مالی در اوایل این ماه به دلیل ترس از اقتصاد پس از گزارش دولت مبنی بر اینکه استخدام در ماه جولای بسیار ضعیف تر از حد انتظار بود و نرخ بیکاری برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت، سقوط کرد.
با این حال، از آن زمان، گزارشهای اقتصادی نشان داده است که اخراجها هنوز کم است و فعالیت و استخدام در صنایع خدماتی همچنان پایدار است. آمریکاییها همچنان از خدماتی مانند مسافرت، سرگرمی و مراقبتهای بهداشتی که در گزارش خردهفروشی روز پنجشنبه گنجانده نشدهاند، پرهیز میکنند.
با این حال، برخی از اقتصاددانان نگران هستند که بیشتر هزینههای آمریکاییها در حال حاضر با افزایش استفاده از کارتهای اعتباری تامین میشود. و نسبت آمریکاییهایی که از پرداختهای کارت اعتباری خود عقب افتادهاند، در حالی که هنوز نسبتاً کم است، در حال افزایش است.
اما کاهش تورم ممکن است به خانوارها کمک کند. دولت روز چهارشنبه اعلام کرد قیمت مصرف کننده در ماه جولای نسبت به سال قبل فقط 2.9 درصد افزایش یافته است. این کمترین رقم تورم سال به سال از مارس 2021 بوده است. و تورم اصلی که هزینه های بی ثبات غذا و انرژی را در نظر نمی گیرد، برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت.
در حالی که آمریکایی ها هنوز مایل به خرج هستند، آنها به طور فزاینده ای در جستجوی معامله هستند. روز پنجشنبه، والمارت، بزرگترین خردهفروش کشور، فروش بالایی را در سه ماه منتهی به 31 جولای گزارش کرد.
به نظر میرسد آمریکاییهای بیشتری از فروشگاههای ارزانتری مانند والمارت خرید میکنند. این شرکت همچنین چشم انداز فروش خود را برای امسال افزایش داد و گفت که هیچ نشانه ای از ضعف مصرف کننده ندیده است.
شرکتهای دیگر نیز شروع به ارائه قیمتهای پایینتر برای جذب مصرفکنندگان کردهاند، روندی که به کاهش تورم کمک میکند. مک دونالد اعلام کرد جهانی است
فروش در همان فروشگاه برای اولین بار در نزدیک به چهار سال در سه ماهه دوم کاهش یافت. این شرکت در ماه ژوئن یک وعده غذایی 5 دلاری را در رستوران های ایالات متحده معرفی کرد. اکثر فرنچایزها قصد دارند این قرارداد را تا ماه اوت تمدید کنند.
ایوان لوئی داکوس که در شهر نیویورک زندگی میکند و در برنامهریزی رویدادهای شرکتی کار میکند، گفت که با توجه به بالا بودن قیمتهای بسیاری از مواد غذایی، او هزینههای خود را به سمت خواربارفروشیهای تخفیفی سوق داده است.
لوئی داکوس، 22 ساله، گفت: «زمانی که تورم واقعاً شروع به ضربه زدن به قیمت مواد غذایی کرد، سلیقه من تغییر کرد. به جای اینکه مقدار زیادی سیب زمینی یا سبزیجات مصرف کنم، شروع به مصرف مقدار زیادی برنج کردم. بهجای اینکه تخممرغ زیاد تهیه کنم، شروع به تهیه گوشت اغذیهفروشی کردم یا بیشتر محلی خرید کردم.»
Louey-Dacus همچنین اقلام دست دوم را در فروشگاههای دست دوم میخرد و به اقلام جعبه باز روی میآورد که قبلاً متعلق به آنها بوده است. آخرین خرید او: یک لپ تاپ در جعبه باز در Best Buy که از حدود 750 تا 600 دلار تخفیف داشت.
آری کاتلر، مدیر عامل Arko Corp.، یک زنجیره رفاهی مستقر در ریچموند، ویرجینیا، گفت که او متوجه شده است که خریداران از ماه می هزینه های خود را برای اقلام دلخواه مانند تنقلات نمکی و آب نبات کاهش داده اند. او گفت که فکر میکند مردم با نرخهای بهره بالای کارتهای اعتباری دست و پنجه نرم میکنند که بسیاری از آنها به حداکثر رسیدهاند.
منبع: apnews
لینک کوتاه
برچسب ها
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0